Adresă

Str.Sporturilor nr.10, bl.17, sc.B, et.3, ap.13, Sfantu Gheorghe, Judetul Covasna

Telefon

Telefon

Email

Cazare

Date bancare

Asociatia Chinologica COVASNA

CIF 33016968

CONT RON - RO66BTRLRONCRT0243968601

CONT EURO: RO16BTRLEURCRT0243968601

SWIFT: BTRLRO22

Asociația Chinologică Covasna

Statutul

REZUMAT

CAPITOLUL I. CONSTITUIREA ŞI DENUMIREA ASOCIATIEI

Am hotărât sa înfiinţăm o asociaţie în scopul îndeplinirii unui interes local patrimonial constând în urmărirea,coordonarea din punct de vedere organizatoric a evoluţiei raselor canine recunoscute de Federaţia Internaţională (F.C.I.),omologate sau în curs de omologare în aşa fel încât să se asigure perpetuarea raselor, îmbunătăţirea bagajului genetic al acestora şi conservarea aptitudinilor specifice, în conformitate cu normele A.Ch.R. şi F.C.I.

Asociaţia Chinologică Covasna este membră a Asociaţiei Chinologice Române si Federaţiei Chinologice Internaţionale ale căror statute,regulamente se obligă să le respecte.

Art.1. Denumirea asociaţiei

1.1.Denumirea asociaţiei este Asociația Chinologică Covasna, conform disponibilităţii denumirii asociaţiei nr.131073, eliberată de Ministerul Justiţiei la data de 24.12.2013.

Art.2. Sediul asociaţiei

2.1. Sediul asociaţiei este în Mun.Sfăntu Gheorghe jud.Covasna, str.Sporturilor nr.10, bl.17, sc.B, ap.13, cod:520081 .

2.2. Sediul asociaţiei poate fi mutat în baza Hotărarii Adunării Generale a asociaţiilor.

Art.3. Durata de funcţionare a asociaţiei

3.1. Asociaţia se constituie pe o durată de funcţionare pe termen nedeterminat.

Art.4. Patrimoniul iniţial al asociaţiei

4.1. Patrimoniul iniţial al asociaţiei este de 900 lei, vărsat în totalitate la data constituirii asociaţiei.

4.2. Patrimoniul iniţial al asociaţiei poate fi completat cu venituri obţinute de asociaţie.

4.3. Veniturile obţinute de asociaţie pot proveni din:

a) aporturile, în numerar sau în natură ale membrilor, ulterioare înfiinţării asociaţiei;

b) cotizaţiile membrilor, periodice sau ocazionale;

c) dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile,în condiţii legale;

d) dividendele societăţiilor comerciale ce pot fi înfiinţate de asociaţie;

e) venituri realizate din activităţi economice directe realizate de asociaţie;

f) donaţii,sponsorizări sau legate;

g) resurse ce pot fi obţinute de asociaţie de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;

h) alte venituri prevăzute de lege.

CAPITOLUL II. SCOPUL şi OBIECTIVELE

Art.5. (1) Scopul principal al A.Ch.Covasna constă în urmărirea şi coordonarea din punct de vedere organizatoric a evoluţiei raselor canine recunoscute de Federaţia Internaţională (F.C.I.),omologate sau în curs de omologare în aşa fel încât să se asigure perpetuarea raselor, îmbunătăţirea bagajului genetic al acestora şi conservarea aptitudinilor specifice, în conformitate cu normele A.Ch.R. şi F.C.I.

Art.6. Obiectul de activitate al A.Ch.Covasna constă în:

a) organizarea,coordonarea,îndrumarea şi controlul activităţii chinologice a membrilor săi;

b) difuzarea şi publicarea standardelor oficiale ale raselor,omologate sau în curs de omologare de către F.C.I.;

c) organizarea prezentărilor,expoziţiilor şi concursurilor de frumuseţe sau aptitudini;

d) verifică corectitudinea datelor înscrise in Declaraţiile de montă şi fătare pentru Cartea de Origine Română (C.O.R.);

e) oferă asistenţă şi consiliere de specialitate,în măsura posibilităţiilor;

f) activităţi de popularizare a raselor canine;

g) activităţi de educare, conştientizare şi informare a membrilor săi, dar şi a populaţiei, cu accent pe formarea tinerei generaţii, în direcţia cunoaşterii, justei aprecieri, responsabilităţi, întelegerii, unei mai bune toleranţe şi a ataşamentului faţă de exemplarele canine;

h) implicarea activă în creşterea toleranţei şi a încurajării acceptanţei faţă de exemplarele canine;

i) stabilirea de relaţii de colaborare cu alte asociaţii sau cluburi cu profil chinologic şi nu numai;

j) implicarea în atragerea de fonduri destinate bunei desfăşurare a activităţii chinologice;

k) publicarea şi difuzarea de matetriale de promovare, conştientizare şi educare pe teme de chinologie;

l) participarea la luarea deciziilor pe plan naţional şi local în interesul domeniului chinologic;

m) stimularea activităţii membrilor prin atribuirea de premii, recompense sau titluri onorifice;

n) alte activiţăţi care nu contravin scopului A.Ch.Covasna precum şi prevederile statutare ale A.Ch.R. şi F.C.I., precum şi legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL III. MEMBRII ASOCIAŢIEI

Art.7. Calitatea de Membru Asociat al A.Ch.Covasna poate fi dobândită de orice persoană fizică sau juridică care aderă la A.Ch.R.Covasna, îi recunoaşte şi se angajează să-i respecte prevederile statutare şi îşi îndeplineşte întocmai şi la timp obligaţiile asumate.

Art.8. Persoanele care au suferit sancţiuni ce au condus la excluderea sau suspendarea din partea oricăror Asociaţii teritoriale similare, A.Ch.R. sau F.C.I., precum şi persoanele ce au suferit condamnări definitive sau se află în urmărire penală pe delicte derivate din legislaţia de protecţie a animalelor, nu pot deveni membrii ai A.Ch.Covasna.

Art.9. (1) Calitatea de membru activ se dobândeşte printr-o cerere de aderare ce va fi validată de Consiliul Director, după achitarea taxei de înscriere şi a cotizaţiei pe anul în curs;
(2) Calitatea de membru este asimilată şi recunoscută ca atare membrilor cu cotizaţia plătită la zi, achitată pană la data de 01.03. a anului în curs;
(3) Calitatea de membru fondator al A.Ch.Covasna se păstrează întocmai.

Art.10. A.Ch.Covasna se compune din următoarele categorii de membrii:

a) Membrii Fondatori-sunt cei care au decis constituirea A.Ch.Covasna şi şi-au asumat astfel paternitatea iniţiativei, contribuind moral şi material la fondarea ei şi la constituirea patrimoniului social şi de notorietate;

b) Membrii Activi-sunt acele persoane fizice sau juridice care consimt să se asocieze ulterior fondării A.Ch.Covasna contribuind moral şi material la completarea patrimoniului asociaţiei şi care , prin activitatea lor sprijină în realizarea obiectivelor statutare a acesteia, îndeplinesc condiţiile prevăzute statutar îşi respectă obligaţiile asumate ca urmare a aderării la A.Ch.Covasna, beneficiind de toate drepturile prevăzute prin prezentul Statut;

c) Membrii de Onoare-sunt persoane fizice şi/sau persoane juridice care, prin activitatea lor, sprijină în mod constant şi substanţial demersurile asumate de A.Ch.Covasna şi se implică activ în atingerea scopurilor;

d) Membrii Simpatizanţi-sunt acele persoane fizice sau juridice care aderă la scopul asociaţiei şi acordă sprijin regulat, material şi moral în vederea realizării acopurilor acesteia.

e) Membrii Susţinători-sunt acele persoane fizice sau juridice care înţeleg să sprijine punctual, material, logistic sau funcţional A.Ch.Covasna în atinderea unor obiective specifice;

Contribuţiile membrilor A.Ch.Covasna la realizarea scopului şi obiectivelor acesteia în sprijin financiar, material, moral şi activităţi voluntare în cadrul programelor, acţiunilor şi proiectelor iniţiate de acesta.

Art.11. Membrii Activi

(1) Pentru a fi membru activ, o persoană fizică sau juridică pe langă prevederile menţionate la art.7, trebuie să întrunească cumulativ, următoarele condiţii:

a) să aibă cel puţin un exemplar canin;

b) să aibă o vechime de minim 1 an;

c) să aibă capacitatea de exerciţiu deplină;

(2) Calitatea de membru se dobândeşte în condiţiile art.9 alin.1 prin completarea formularului tipizat dedicat conform procedurii de mai jos.

Art.12 .În acest sens, solicitantul depune la sediul asociaţiei, personal, prin mandatar cu procură autentică specială sau prin scrisoare recomandată de primire, un formular tipizat prin care solicită să devină asociat cu drept de vot în cadrul asociaţiei.

(1) Consiliul director analizează cererea în următoarele şedinţe ale acestuia;

(2) Consiliul director decide favorabil asupra cererii, prin rezoluţie scrisă aplicată pe aceasta, semnată de către toţi membrii consiliului.

(3) Decizia consiliului director materializată în rezoluţie nu va motivată şi nu se comunică solicitantului.

(4) În cazul admiterii cererii sale, în termen de 30 (treizeci) de zile de la data depunerii cererii, solicitantul este convocat la sediul asociaţiei, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, pentru a-i fi înmânat carnetul de membru şi calendarul competiţional.

(5) Solicitantul care nu îndeplineşte una sau mai multe dintre condiţiile menţionate la art.11 poate deveni asociat simpatizant, fără drept de vot, în situaţia în care răspunde convocării înaintate în acest sens de către consiliul director în termenul şi prin modalitatea prevăzute la alin.(4), prezentându-se la sediul asociaţiei în termenul fixat în convocator.

(6) În situaţia în care solicitantul admis potrivit dispoziţiilor alineatelor (4) şi nu se prezintă personal sau prin mandatar cu împuternicire simplă, la sediul asociaţiei în termenul fixat prin convocator sau nu anunţă asociaţia, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, despre imposibilitatea sa de a se prezenta la sediu, se consideră că a renunţat la cererea sa, astfel se consideră respinsă fără a fi nevoie de aplicarea unei rezoluţii, motivarea, semnarea şi comunicarea acesteia de asemenea se consideră respinsă şi în situaţia în care solicitantul nu este convocat la sediul asociaţiei, prin scrisoare recomandată simplă, în termen de 30 (treizeci) de zile de la data depunerii cererii.

(7) Asupra deciziei de respingere a cererii, consiliul director şi/sau adunarea generală a asociaţilor poate reveni prin convocarea solicitantului oricând după termenul prevăzut în alineatul precedent, aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile alineatului 1.

(8) În situaţia respingerii cererii în oricare dintre situaţiile menţionate mai sus, taxa de înscriere nu se returnează, iar cotizaţia pe anul în curs se restituie numai la cererea scrisă a solicitantului, depusă la sediul asociaţiei personal, prin mandatar cu procură autentică specială sau prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Art.13 - Membrii de Onoare

(1) Pentru a fi membru de onoare, o persoană fizică trebuie să întrunească următoarele condiţii:

a) să fi adus servicii Asociaţiei sau să se fi remarcat în activitatea de creştere şi popularizare a raselor canine;

b) să fie acceptată de Consiliul Director.

Consiliul Director poate desemna şi un preşedinte de onoare.

(2) Titlul de Membru de Onoare, se dobândeşte în baza unei propuneri însoţită de o justificare venită din partea unui membru activ, ce va fi validată de unanimitatea Consiliului Director, existând în prealabil acceptul scris din partea membrului propus.Orice abţinere sau vot negativ din partea unui membru al Consiliului Director se va justifica în mod obligatoriu obiectiv, fiind luate în considerare doar aspecte ce contravin prevederilor statutare.

Art.14.Membrii Simpatizanţi

(1) Membrii simpatizanţi sunt acele persoane (inclusiv minori), ce consimt a se implica în activităţiile A.Ch.Covasna, fără însă a deține în mod obligatoriu un câine.

(2) Membrii simpatizanţi vor beneficia de o reducere de 20% din cuantumul taxei de înscriere şi a cotizaţiei anuale.

(3) Membrii simpatizanţi beneficiază de servicii technice de specialitate ale A.Ch.Covasna.

(4) Pentru a fi membru simpatizant o persoană fizică sau juridică trebuie să aibă capacitate de exercițiu deplină sau să existe acordul persoanelor în drept să încheie acte în numele minorului ori să- i le încuviinţeze.Calitatea de Membru simpatizant se dobândeşte prin completarea formularului tipizat dedicat.

Art.15.Membrii Susţinători

(1) Calitatea de Membru susţinător este dobândită din oficiu de orice persoană fizică sau juridică, pentru anul în curs, la propunerea unui membru al Consiliului Director, fiind validată de majoritatea membrilor Consiliului Director.Orice abţinere sau vot negativ din partea unui membru al Consiliului Director se va justifica în mod obligatoriu, fiind luate în considerare doar aspecte ce contravin prevederilor statutare.

CAPITOLUL IV DREPTURI SI OBLIGATII

(1) Membrii au urmatoarele drepturi:

a) să participe în condiţiile specifice impuse la programele derulate de A.C.H.Covasna:expoziţii,conferinţe,seminarii,cursuri de dresaj sau training,examene de lucru,etc.

b) să fie aleşi şi sa aiba dreptul de alege organele de conducere,coordonare şi control ai Asociaţiei

c) şă îşi exprime prin vot opţiunea faţa de proiectele de hotârări ale Adunarii Generale

d) să fie informaţi despre orice activitate sau acţiune a A.CH.Covasna la cerere

e) să fie sprijiniţi,consiliaţi si îndrumţi în activitatea chinologica la cerere

f) dreptul de a beneficia de serviciile A.CH.Covasna

g) membrii beneficiează de toate celelalte drepturi prevazute de statut şi reglementări interne

i) să se retragă liber din A.CH.Covasna

(2) Membrii Susţinători şi Membrii Simpatizanti nu se bucara de drepturile prevazute la alin.b,c si g

Membrii au urmatoarele obligaţii:

a) să cunoască si să se conformeze prevederilor Statutului A.Ch.Covasna,a Regulamentelor elaborate,a Hotărârilor Adunării Generale şi ale Consiliului Director,precum şi Statutului şi regulamentelor A.Ch.R şi F.C.I

b) să achite cotizatia anuala conform hotărârii Consiliului Director,de exceptie de la plata cotizatiei anuale beneficiază membrii susţinători şi membri de onoare

c) să participe la gospodarirea şi întreţinerea spaţiilor şi terenurilor amenajate pentru antrenamentul şi dresajul câinilor

d) să nu prezinte acte sau date false privind activitatea sa în domeniul chinologiei

e) să nu aduca prejudicii materiale sau morale A.Ch.Covasna,prin manifestări scrise sau verbale sau de orice natură

f) să respecte regulile de bună conduită în relaţiile pozitive dintre membri

Art.16. Pierderea calităţii de membru

(1) Calitatea de membru se pierde:

a) unilateral din partea membrilor la cererea scrisa a acestora

b) unilateral din partea A.Ch.Covasna prin excludere,în baya unei fundamentări derivate din nerespectarea unor prevederi statutare,în condiţiile prezentului statut si a legii.

c) deces sau pierderea personalitaţii juridice

d) prin depaşirea termenului de plata a cotizaţiei anuale de 30 de zile;decizia de excludere poate fi reconsiderată în baza unei motivări justificate înaintate de Consiliul Director.

(2) Pierdera calitaţi de membru se dispune prin hotărârea a Consiliului Director ca sancţiune pentru abaterile disciplinare şi neindeplinirea obligaţilor asumate prin semnarea cererii de adeziune sâvărsite de un membru.

Art.17 Abateri disciplinare. Sancţiuni ale membrilor

Deciziile şi hotârările luate in vederea sancţionării unor membrii sunt luate de Consiliului Director al A.Ch.Covasna, spre validare, deciizile si hotârările validate se transmit A.Ch.R spre cunoştintă-prin adresă oficială ,membrilor A.Ch.Covasna –prin afișarea la sediul A.Ch.Covasna, pe pagina de Internet sau orice alte publicaţii, către membrii în cauza prin adresă scrisă.

Constituie abateri disciplinare:

a) încălcarea prevederilor Statutului, Regulamentului de aplicare, a Hotârarilor Adunarii Generale şi ale Consiliului Director

b) denigrarea activităţii A.Ch.Covasna

c) înterprinderea unor acţiuni ce aduc atingere de orice natura A.Ch.Covasna

d) falsificare actelor de origine sau folosirea unor falsuri cu bunăştiinta sau a orcăror alte date incorecte privind activitatea chinologică

e) deţinerea câinilor in condiţii improprii, abuzarea, maltratarea sau orice alte rele tratamente aplicate acestora, abuzurile de acest gen vor fi documentate, A.Ch.Covasna prin reprezentaţii săi, având obligaţia ca in termenul cel mai scurt cu putinţă sa aducă faptele în cauza autoritaţilor responsabile pentru continuarea unor eventuale măsuri legale

f) întocmirea de documente chinologice de către oricine care nu au calitatea conform statutului şi a legii aplicabile, documentele întocmite in aceste condiţii sunt nule de drept

(2)Sancţiunile ce pot fi aplicate membrilor A.Ch.Covasna de către Consiliul Director sunt: avertismentul, suspendarea unor servicii către membrii A.Ch.Covasna pe o perioada determinata (1 lună,6 luni,1 an, ş.a.m.d.) sau definitivă, de asemena se poate aplica suspendarea calităţii de membru activ al A.Ch.Covasna pentru o anumită perioadă, excluderea din A.Ch.Covasna, sau excluderea temporară la activităţi sau acţiuni.

(3) În cazul in care un membru al Consiliului Director absentează nejustificat la 3 întruniri consecutive sau are o activitate nemulţumitoare, Presedintele poate propune suspendarea acestuia din funcţie.

Propunerea, însoţita de justificarea scrisa, va fi validată prin votul majotităţii simple a Consiliului Director.Decizia va fi adusă la cunoştinţa membrului în cauza prin scrisoare recomandată, respectiv membrilor A.Ch.Covasna prin afişare în cadrul sediului si pe pagina de Internet, rescpectiv A.Ch.R spre cunoştinţă.Daca un loc în Consiliul devine vacant, prin demisie sau suspendare sau excludere, în intervalul dintre 2 adunari generale anuale, Consiliul poate decide ocuparea lui.Cooptarea unei noi persoane trebuie ratificată de adunarea generală urmatoare.Mandatul persoanei cooptate nu poate depasi mandatul persoanei înlociute.

CAPITOLUL V RESURSE PATRIMONIALE

Resursele financiare se compun din:

a) tariful de înscriere si cotizaţiile membrilor, cuantumul cotizaţiei este stabilit prin hotârărea anuală de către Consiliul Director

b) dobănzile şi dividentele rezultate din plasarea sumelor disponibile

c) dividentele societaţilor comerciale înfinţate

d) venituri realizate din activitaţi economice directe

e) donaţii, contribuiţii, sponsorizări si legate

f) resurse obţinute din bugetul de stat şi/sau bugetele locale

g) accesarea unor instrumente financiare prin intermediul unor proiecte sau programe din fonduri nerambursabile

h) tarife din organizarea unor manifestări chinologice

i) alte venituri prevăzute de lege

Resursele financiare ale asociaţiei pot fi folosite doar pentru activitatea specifică asociaţiei circumscrisă domeniului chinologic.Din contul bancar al asociaţiei banii vor putea fii folosiți doar cu 2 semnaturi.

Activitaţi economice

1. Asociaţia poate înfiinţa societaţi comerciale.Dividentele obţinute,daca nu se reinvestesc in aceleași societaţi comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociaţiei.

2.Asociaţia poate desfăşura orice activitaţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în stransă legatură cu scopul principal al acesteia sau servesc atingerii obiectivelor stabilite statutar.

Cotizaţia:

1.Membri de onoare susţinatori ai asociaţiei beneficiează de scutirea plăţii cotizaţiei anuale

2.Membri activi si simpatizanţi au obligaţia de a achita o cotizaţie anuală stabilită.Calitatea membru este asigurată pe perioada anului in curs.

CAPITOLUL VI STRUCTURA ORGANIZATORICA

Organele de conducere

Organele de conducere de administrare si control ale ascociaţiei sunt:

a) Adunarea Generală

b) Consiliul Director

Organul de control este Cenzorul

Adunare Generală

Competeţe şi întrunire

1.Adunarea generală este constituită din membrii activi cu o vechime de cel putin 1 an care au achitat cotizaţia la zi în momentul convocării şi nu au nici un fel de debite restante către aceasta.

2.Şedinţele adunării generale sunt ordinare si extraordinare

3.Adunarea generală ordinară se întrunește o data pe an. Până la data de 10 februarie a anului in curs.

4.Adunarea generală extraordinară se întruneşte ori de cate ori este necesar.

Convocare, ordin de zi, vot

(1) Adunarea generală este convocată de Consiliul Director sau la cererea a 50+1% din membrii activii ai A.Ch.Covasna, ce îndeplinesc condiţiile prevăzute mai sus.În cazul convocârii unei sedinţe exteraordinare ordinea de zi trebuie sa conţină probleme menţionate de solicitanţi.

(2) Convocarea se face cu cel puţin 15 zile înainte de data fixată prin afişarea la sediul Asociaţiei şi pe site-ul acesteia.Convocare va conţine data, ora, locul adunării generale si proiectul ordinii de zi.

(3) La Adunarea Generală poate asista si un delegat A.Ch.R fără drept de vot.El va fi convocat cu cel puţin 15 zile înainte de data şedinţei.

(4) Votul se exercită in mod direct, nemijlocit, personal.Fiecare membru prezent în cadrul Adunarii Generale are dreptul la un vot în condiţiile prevăzute de membri activi.Nu se acceptă procuri notariale sau de orice alt fel, decât în situații excepționale cu acordul prealabil al Consiliului Director.

Art.18-Şedinţa Adunării Generale

(1) Adunarea Generală este condusă de Preşedinte, iar în lipsa acestuia de un alt Membru din Consiliul Director, delegat în scris de Preşedinte în acest sens.

(2) Secretarul Adunarii generale va fi ales de Consiliul Director

(3) Secretarul va întocmi un proces-verbal al fiecarei sedinţe a Adunării Generale în care se vor consemna lista de prezenţă şi discuţiile pe marginea ordinii de zi. Procesul verbal va fi semnat de Preşedinte, secretar şi cel puţin 3 membrii participanţi la Adunarea Generală.

(4) Deciziile Adunării Generale vor fi consemnate într-o Hotărâre / set de Hotărâri ce va / vor fi semnată/e de Președinte, fiind astfel validate.

(5) Hotărâriile Adunării Generale se iau cu majoritatea simplă a membrilor cu drept de vot, cu excepția celor care au ca obiect modificarea statutului sau dizolvarea acestuia; pentru aceste hotărâri de majoră importanță este necesar votul a ¾ din membrii prezenți.

(6) Asociații care, într-o anumită problemă, supusă hotărârii Adunării Generale, sunt interesați personal sau prin soții lor, ascendenții sau descendenții, rudele în linie colaterală sau afinii lor până la gradul al patrulea inclusiv, nu vor putea lua parte la deliberare și nici la vot.
În caz contrar vor răspunde în condițiile legii pentru daunele cauzate
A.Ch.Covasna , dacă fără votul lor nu s-ar fi putut obține majoriatea ceruta.

(7) Hotărârile Adunării Generale, validate de Președinte, vor fi publicate pe site-ul A.Ch.Covasna.

Art. 19 – Competențele Adunării Generale

Atribuțiile Adunării Generale sunt următoarele:

a) alege și revocă membrii Consiliului Director;

b) alege și revocă Comisia de Cenzori după caz;

c) aprobă sau respinge raportul Consiliului Director asupra gestiunii A.Ch.Covasna și raportul Comisiei de Cenzori;

d) votează bugetul de venituri, cheltuieli și bilanțul contabil;

e) hotărește înfințarea de filiale sau sucursale;

f) modifică actul constitutiv și statutul;

g) hotărește dizolvarea și lichidarea A.Ch.Covasna, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare;

h) propune Regulamente ce vor completa prezentul Statut, ce vor fi adoptate cu majoritate simplă de voturi și validate prin vot unanim de Consiliul Director;

Art. 20 – Cvorumul

Adunarea Generală este valabil constituită în prezența a 50 + 1% din numărul membrilor convocați. În cazul în care nu se întrunește acest număr de membrii, Adunarea Generală se consideră legal constituită în termen de 1 oră de la data și ora înscrisă în convocator, dacă se face dovadă că s-au respectat prevederile statutului în ceea ce privește convocarea. Hotărârile Adunării Generale se iau cu majoritatea simplă a celor prezenți.

Consiliul Director

Art. 21 – Alcătuire

(1) Consiliul Director este alcătuit din 3 Membri. Membrii Consiliului Director sunt propuși în cadrul Adunării Generale, dintre membri activi cu vechime consecutivă de cel puțin 5 ani în cadrul prezenței asociații și să fie posesorul unui afix de crescător F.C.I. , membrii de onoare sau membrii fondatori, fiind votați prin vot deschis de către Adunarea Generală.

(2) Adunarea Generală va alege un Președinte care va propune componența Consiliului Director.

(3) Membrii Consiliului Director vor fi renumerați în condițiile în care bugetul astfel dedicat reprezintă cel puțin 10 % din veniturile A.Ch.Covasna;

Renumerarea se poate face în baza unor indemnizații de ședință sau a unor retribuții, în condițiile legii.

(4) Cheltuielile angajate în numele și interesul A.Ch.Covasna de către Membrii Consiliului Director pot fi decontate în baza delegației conforme și a documentelor justificative, însoțite de un Raport succint de activitate.

Art. 22 – Facultatea Consiliului de a se completa

Dacă un loc în Consiliu devine vacant, prin demisie sau suspendare, în intervalul dintre 2 adunări generale, Consiliul poate decide ocuparea lui. Cooptarea unei noi persoane trebuie ratificată de adunarea generală urmatoare. Mandatul persoanei cooptate nu poate depăși mandatul persoanei înlocuite. În cazul absenței nejustificate a unui membru din Consiliul Director la 3 întruniri consecutive ale Consiliului în timpul aceluiași mandat, acesta va putea fi suspendat din funcție de către Președinte printr-o scrisoare recomandată. Adunarea Generală va hotărâ asupra menținerii în funcție sau nu a membrului respectiv în Consiliu Director, după ascultarea raportului Președintelui și a membrului în cauză.

Art. 23 – Reuniunea și deliberăriile Consiliului Director

(1) Consiliul Director funționează ca organ deliberativ și ia hotărâri cu majoritate simplă de voturi, în prezența a minim 2/3 din membrii săi.

Fiecare membru prezent are dreptul la un vot. Membrii absenți nu pot delega exercitarea votului. În caz de egalitate votul Președintelui este decisiv.

(2) Consiliul Director este convocat de 4 ori pe an în ședința de lucru ordinară, sau în ședința extraordinară ori de câte ori este necesară, la cererea Președintelui sau a 2/3 din numărul membriilor Consiliului Director.

(3) Deliberăriile Consiliului sunt consemnate într-un registru cu file numerotate și ștampilate în prealabil, la finalul fiecărei ședințe, membrii Consiliului Director vor atesta corectitudinea celor consemnate prin semnătură.

(4) Durata mandatului unui membru al Consiliului este de 5 ani.

(5) Consiliul Director deliberează asupra acțiunilor legate de bună funcționare A.Ch.Covasna validând și materializând propunerile, regulamentele sau orice alte demersuri pentru care identifică modalitățile de aplicare, căpătând astfel și o funcțiune de asistare a activității executive a Președintelui.

(6) Pentru a putea fi ales în Consiliu, o persoană trebuie să fie cetățean român, major și membru al A.Ch.Covasna de cel puțin 5 ani consecutiv, să dețină afix de crescător. În Consiliul Director nu pot funcționa rude de gradul întâi.

Art. 24 – Obligațiile Membrilor Consiliului Director

Pe lângă obligațile ce revin Membrilor A.Ch.Covasna, Membrilor Consiliului Director au următoarele obligații specifice :

a) să asigure buna funcționare din toate punctele de vedere ale A.Ch.Covasna

b) să se implice activ și necondiționat în acțiunile îndreptate spre atingerea scopurilor și obiectivelor A.Ch.Covasna

c) să aibă inițiative în măsură a asigura sursele financiare ale A.Ch.Covasna

d) să respecte în mod exemplar documentele cu valoare de normă ale A.Ch.Covasna , A.Ch.R și ale F.C.I.

e) să reprezinte cu onoare A.Ch.Covasna în cadrul manifestăriilor specifice

Art. 25 – Atribuțile Consiliului Director

(1) Consiliul are următoarele atribuții:

a) prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programului Asociației

b) stabilește expozițiile, competițile și orice alte activități specifice ce urmează a fi organizate de A.Ch.Covasna

c) încheie acte juridice în numele și pe seama A.Ch.Covasna

d) aprobă organigrama și politica de personal A.Ch.Covasna

e) asigură administrarea bunurilor de orice natură ale A.Ch.Covasna

f) stabilește cotizația, taxa de înscriere și orice alte contribuiții practicate în cadrul A.Ch.Covasna

g) acționează în numele A.Ch.Covasna

h) mediază conflictele între membrii A.Ch.Covasna

i) funcționează și ca comisie de etică și disciplină

j) autorizează Președintele să dobândească, să înstrăineze sau să închirieze bunuri necesare funcționării A.Ch.Covasna

k) hotărește schimbarea sediului

l) alte atribuții prevăzute de lege sau statut

m) validează și aplică sancțiunile Comisiei de Cenzori

n) înființează și desființează structuri tehnice specializate (departamente, comisii, grupuri de lucru) și reglementează activitatea acestora

o) ia decizia angajării de personal ce va sigura buna desfășurare a activităților specifice și va fixa cuantumul remunerației

p) adoptă sau aprobă orice alte măsuri necesare aducerii la îndeplinire a prevederilor Statutului, hotărârilor Adunării Generale sau propriilor hotărâri

q) poate elabora documente ce vor completa și detalia prevederile statutului

r) desemnează comisia de numărare a voturilor, compuse din trei persoane dintre membrii activi prezenți

(2) Alte detalii de funcționare, sau competențe ale Consiliului Director se stabilesc prin regulamente specifice

Art.26 – Președintele și vicepreședinții

(1) Președintele și vicepreședinții aduc la îndeplinire hotărârile Adunării Generale și Consiliului Director, asigurând buna funcționare a Asociației

(2) Președintele are funcția executivă dobândită, reprezentând A.Ch.Covasna în relațiile cu terții și având drept de semnătură, atribuții pe care le poate delega temporar prin mandat scris oricărui membru al A.Ch.Covasna, delegarea se poate realiza parțial sau în totalitate vizând atribuții punctuale, cu titlu permanent sau temporar

(3) Atribuțiile Președintelui sunt:

a) Convocă și conduce ședințele Consiliului Director

b) conduce și reprezintă de drept A.Ch.Covasna

c) alte atribuții stabilite prin statut și regulamente specifice

(4) În caz de demisie sau orice situație suferită de Președinte, decanul de vârsta al vicepreședinților substituie temporar Președintele și convocă în cel mult 30 de zile Consiliul Director pentru a alege un nou președinte. Suspendarea, revocarea sau restrângerea unor drepturi statutare sau delegate anterior Președintelui se poate face doar în baza unei justificări temeinice, ce transpune prevederi statutare, prin votul unanim al Membrilor Consiliului Director.

Art.27 – Secretarul

(1) Secretarul(ii) A.Ch.Covasna ocupă funcții de execuție, putând fi remunerați în funcție de atribuțile, sarcinile și performanțele tecnico – profesionale

(2) Secretarul asigură bună funcționare a A.Ch.Covasna și îndeplinește toate sarcinile care îi sunt postului, în limitele competențelor, posibilităților și aptitudinilor profesionale

(3) La sfârșitul fiecărui an prezintă un raport de activitate Consiliului Director. Cheltuielile angajate în numele și interesul A.Ch.Covasna de către secretar pot fi decontate în baza delegației conforme și a documentelor justificate, însoțit de un raport succint de activitate.

Art.28 – Comisia de Cenzori

(1) Comisia de Cenzori se compune din 3 membrii, daca numarul membrilor depaseste 100, iar sub acest numar va fi doar un cenzor, alesi pe o perioada de 5 ani de catre Adunarea Generala

(2) În realizarea competenței sale Comisia de Cenzori sau cenzorul:

a) verifică modul în care este administrat patrimoniul asociației

b) întocmește rapoarte și le prezintă Adunării Generale

c) membri săi pot participa la ședințele Consiliului Director, ca observatori fără drept de vot

(3) Dacă constată sustrageri sau distrugeri de bunuri sau valori din patrimoniul asociației,ori fapte de natura sa producă consecințe grave acesteia,sesizează si organele de cercetare penala

Art.29 – Toți membrii organelor de conducere și control ce dețin documente cu privirea la A.Ch.Covasna au obligația de a le restitui la terminarea mandatului.

TITLUL VI – DIZOLVARE ȘI LICHIDARE

Art.30 – Asociația se dizolvă:

a) de drept în condițiile legii

b) prin hotărârea judecătoriei sau tribunalului, în condițiile legii

c) prin hotărârea Adunării Generale

Art.31 – În cazul dizolvării asociației prin hotărârea Adunării Generale, în termen de 15 zile de la data ședinței de dizolvare, procesul verbal în formă autentică, de depune la judecătoria în a cărei circumscripție teritorială își are sediul, pentru a fi înscris în Registrul asociațiilor și fundațiilor. Adunarea Generală va numi lichidatorii, care își vor îndeplini mandatul sub controlul cenzorului. În cazul dizolvării activului asociației va fi transmis către A.Ch.R.

TITLUL VII – DISPOZIȚII GENERALE

Art.32 – Consiliul Director va elabora regulamente ce vor completa prezentul statut.

Art.33 – Litigiile apărute între asociație și alte persoane fizice sau juridice se rezolvă conform legislației în vigoare.

Se mandatează.Chirovan Ionuț Bogdan născut la data de 01.10.1970 în Mun.Brăila, Jud.Brăila, domiciliat în Mun.Sfântu Gheorghe, Jud.Covasna, str.Muncitorilor nr.32/B, posesor C.I seria K.V. 187819, eliberată de SPCLEP Sf.Gheorghe, să solicite Tribunalului Județean Covasna autorizarea funcționarii asociației și acordarea personalitații juridice conform prevederilor O.G.nr.26/2000, modificată cu O.G.nr.37/2003.

Actul s-a întocmit, la Biroul Notarial, azi data autentificării, într-un exemplar original care rămane în arhiva biroului notarial si 6 (șase) duplicate, din care unul va rămane în arhiva biroului notarial, și 5 (cinci) exemplare duplicat s-au eliberat parților.

Competiții 2024

Parteneri

Sponsori oficiali

Sponsori Covasna Winner 2023

Sponsor Diamant

Sponsor Gold

Asociația Chinologică Covasna
© 2021 Toate drepturile rezervate.

Competiții 2022

Adresă

Str.Sporturilor nr.10, bl.17, sc.B, et.3, ap.13, Sfantu Gheorghe, Judetul Covasna

Telefon

Telefon

Email

Cazare

Date bancare

Asociatia Chinologica COVASNA

CIF 33016968

CONT RON - RO66BTRLRONCRT0243968601

CONT EURO: RO16BTRLEURCRT0243968601

SWIFT: BTRLRO22

Parteneri

Sponsor oficial

Sponsori Covasna Winner 2022

Sponsor Diamant

Sponsor Gold

COMUNICAT DE PRESĂ

16.04.2024

Avand in vedere mesajul de protest transmis de doamna Florica Berindeie pe aplicatiile de mesagerie electronica, precum si dezinformarea publica pe care doamna Florica Berindeie a postat-o in 2 randuri pe pagina sa de Facebook privind cele 350 milioane de lei ce se incaseaza din emiterea a 1 milion de adeverinte pentru caini necesare la politie in conditiile OUG nr. 55/2002, republicata si modificata, privind regimul de detinere a cainilor periculosi si agresivi, Asociatia Chinologica Romana (AChR), afiliata la Federatia Chinologica Internationala (FCI) precizeaza urmatoarele:

Conform dispozitiilor art. 2 alin. 2 pct. 4 din Statutul AChR, valorile urmarite si promovate de AChR sunt:

  1. bunastarea cainilor si prevenirea aplicarii de rele tratamente si cruzimi asupra lor;
  2. cresterea, conservarea si ameliorarea fondului canin de rasa pura, utilitar, sportiv si de vanatoare existent in Romania;
  3. profesionalismul in activitatea chinologica;
  4. schimbul liber de informatii (date factuale) si opinii (judecati de valoare);
  5. evitarea si sanctionarea dezinformarii, denigrarii, discriminarii, hartuirii, a comportamentului agresiv fizic sau verbal si a altor forme de atingere a dreptului la imagine si la integritate fizica si psihica;
  6. toleranta si buna intelegere intre toate persoanele care actioneaza in domeniul chinologic.

Unul dintre obiectivele AChR, prevazut la art. 2 alin. 2, pct. 15 din Statutul AChR il constituie prevenirea si sanctionarea dezinformarii, denigrarii, discriminarii, hartuirii, a comportamentului agresiv fizic sau verbal si a altor forme de atingere a dreptului la imagine si la integritate fizica si psihica.

Conform dispozitiilor art. 27 alin. 1 pct. 12 din Statutul AChR, membrii membrilor AChR au obligatia sa nu dezinformeze prin propriile opinii si informatii si sa ia masuri rezonabile de verificare a autenticitatii opiniilor si informatiilor altor persoane pe care le fac publice cu orice ocazie si in orice mediu de comunicare (fizic – prezenta personala, reviste, ziare, magazine, flyere, afise, manifeste etc. sau electronic – telefonic, posta electronica, retele sociale, site-uri de internet, mesaje SMS, WhatsApp si similare etc.), inclusiv, dar nelimitat, cu ocazia postarii in mediul on-line a propriilor opinii sau a opiniilor altor persoane ori cu ocazia participarii la adunari publice, proteste, competitii canine si alte evenimente chinologice, sedinte ale organelor de conducere si ale organismelor cu activitate chinologica, intrevederi personale directe, convorbiri telefonice, teleconferinte etc.

Conform Statutului AChR se prevede ca prin dezinformare se intelege o serie de informații al căror caracter fals sau inselător poate fi verificat si care, in mod cumulativ:

  1. sunt create, prezentate si diseminate pentru a obține un castig economic sau pentru a induce publicul in eroare, in mod deliberat si
  2. pot provoca un prejudiciu public.

Noțiunea de „dezinformare” nu include publicitatea inselătoare, erorile de citare, satira si parodia sau stirile si comentariile partizane identificate in mod clar si nu aduce atingere obligațiilor legale, codurilor de autoreglementare din domeniul publicității si standardelor privind publicitatea inselătoare.

In spiritul valorilor, obiectivelor, obligatiilor si definitiei de mai sus, prevazute in actul fundamental al AChR, respectiv in Statut, AChR si conducerea acesteia a fost si este deschisa dialogului cu toti iubitorii de animale, in general,  si cu toti crescatorii de caini in particular.

Cu toate acestea, in spiritul dialogului civilizat, real si constructiv fata de recentul mesaj de protest transmis de doamna Florica Berindeie pe aplicatiile de mesagerie electronica, care constituie un punct de vedere respectat ca atare, conducerea AChR are rezerve fundamentale si pozitii diametral opuse cu privire la oportunitatea si legalitatea solicitarilor continute in mesajul de protest si denunta dezinformarea publica pe care doamna Florica Berindeie a postat-o in 2 randuri pe pagina sa de Facebook privind cele 350 milioane de lei ce se incaseaza din emiterea a 1 milion de adeverinte pentru caini necesare la politie in conditiile OUG nr. 55/2002, republicata si modificata, privind regimul de detinere a cainilor periculosi si agresivi, asa cum vom arata in cele ce urmeaza.

 

Prima solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. AChR sa devina instituție de utilitate publica, supusa controlului autoritatilor romane.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Notiunea de instituție de utilitate publica NU exista in legislatia romaneasca.

In schimb, exista notiunile de autoritate publica, institutie publica, persoana juridica de interes public, organizatie profesionala de interes public, persoana juridica de utilitate publica si chiar asociatie, fundatie sau federatie cu statut de utilitate publica.

Pe de alta parte, la fel ca toate celelalte asociatii, fundatii si federatii care NU au statut de utilitate publica (printre care se numara de exemplu, Uniunea Nationala a Avocatilor din Romania, Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania,  Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti, Colegiile Consilierilor Juridici din Romania, Colegiul Medicilor Veterinari din Romania etc.), AChR este supusa controlului tuturor autoritatilor romane cu atributii in domeniile in care AChR activeaza.

Iata deci ca pentru a fi ”supusa controlului autoritatilor romane” o asociatie, fundatie, federatie sau uniune, deci inclusiv AChR, nu trebuie sa detina statutul de utilitate publica.

Mai mult decat atat, este de notorietate ca de-a lungul existentei sale, AChR a fost in mod efectiv controlata de catre autoritatile fscale si de catre organele de cercetare penala, desi NU a dobandit niciodata statutul de utilitate publica.

Pe de alta parte, conform dispozitiilor OG nr. 26/2000, optiunea de a dobandi sau nu statutul de utilitate publica apartine fiecarei asociatii, fundatii, federatii sau uniuni interesate, care decide in mod liber, in forul sau de conducere, daca este interesata sa dobandeasca sau nu acest statut, Guvernul Romaniei fiind cel care, pe baza cererii in acest sens sa recunoasca  sau nu asociatiei, fundatiei, federatiei sau uniunii interesate statutul de utilitate publica.

La nivelul AChR, oportunitatea dobandirii statutului de utilitate publica a fost analiza inca din cursul anului 2003, concluzionandu-se ca o astfel de recunoastere NU este nici oportuna si nici benefica activitatii AChR, intrucat cele 2 drepturi prevazute de OG nr. 26/2000 in favoarea asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, respectiv de a i se atribui in folosinta gratuita bunuri proprietate publica si de a mentiona in documentele pe care le intocmeste ca este de utilitate publica NU justifica in niciun caz asumarea a 3 obligatii suplimentare fata de numeroasele obligatii deja stipulate in legislatia comunitara si nationala cu care AChR trebuie sa se conformeze.

Nu in ultimul rand, constatam ca din datele existente la nivelul Secretariatului general al Guvernului disponibile aici https://www.just.ro/rapoarte-de-activitate-si-situatii-financiare-anuale-asociatii-si-fundatii-recunoscute-ca-fiind-de-utilitate-publica/, la nivelul intregii tari sunt la acest moment doar 81 de asociatii, fundatii, federatii si uniuni de utilitate publica, adica doar 0,00057% din totalul celor 139.901 de asociatii, fundatii, federatii si uniuni inregistrate din Romania la data de 08.04.2024 ale caror date de identificare sunt disponibile aici:

https://www.just.ro/wp-content/uploads/2024/04/08_04_2024Asociatiil.pdf;

https://www.just.ro/wp-content/uploads/2024/04/08_04_2024Fundatii.pdf;

https://www.just.ro/wp-content/uploads/2024/04/08_04_2024Federatii.pdf;

https://www.just.ro/wp-content/uploads/2024/04/08_04_2024Uniuni.pdf,

astfel incat dobandirea statutului de utilitate publica pare a NU fi fost oportuna pentru majoritatea covarsitoare a acestor entitati private.

A doua solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Cartea de origine sa devina parte a unui agenții  guvernamentale.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Potrivit Statutului AChR prin Cartea de Origine Romana (COR) se intelege atat organismul tehnic al AChR, organizat si care functioneaza in baza regulamentului propriu aprobat de Consiliul director AChR, cat si registrul genealogic omonim al cainilor de rasa pura al membrilor membrilor AChR.

Actuala legislatie comunitara si nationala NU prevede si NU permite unei agenții  guvernamentale sa preia o structura, un organism tehnic sau un registru al unei entitati private, deci nici COR din cadrul AChR NU poate fi preluat/a de catre o agentie guvernamentala, astfel incat aceasta solicitare este in mod evident nelegala.

A treia solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Controlul reproducției și centralizarea comercializării de microcipuri.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

AChR NU are nici competentele legale, nici scopul sau obiectivele statutare ori regulamentare, nici personalul, nici logistica si nici fondurile necesare pentru efectuarea controlului reproductiei TUTUTOR cainilor din Romania, astfel incat si acesta solicitare apare in mod vadit ca nelegala.

In schimb, fiind preocupata de bunastarea cainilor, de prevenirea aplicarii de rele tratamente si cruzimi asupra lor, precum si de cresterea, conservarea si ameliorarea a fondului canin de rasa pura, utilitar, sportiv si de vanatoare existent in Romania, AChR a implementat si respecta Regulamentul FCI de crestere a cainilor de rasa pura (care se aplica in mod direct si in Romania), Strategiile de crestere ale FCI, precum si Regulamentul AChR de crestere a cainilor de rasa pura, care privesc EXCLUSIV acei caini de rasa pura care apartin membrilor membrilor AChR, care s-au angajat sa respecte statutele si regulamentele FCI si AChR.

Centralizarea comercializarii de microcipuri NU este in competenta legala a AChR, ci a Colegiului Medicilor Veterinari din Romania (CMVR), astfel incat si aceasta solicitare este atat nelegala cat si inoportuna de vreme ce exista deja o entitate care o are o astfel de competenta legala.

A patra solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Rol activ, real în apărarea intereselor crescătorilor si combaterea comerțului ilegal cu caini.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

AChR are deja un rol activ si real in apararea intereselor crescatorilor de caini care sunt membrii ai membrilor sai si care care s-au angajat sa respecte statutele si regulamentele FCI si AChR, ceilalti crescatori de caini din Romania nefiind tinuti de aceste statute si regulamente.

Un exemplu in acest sens il constituie imprejurarea ca toti crescatorii de caini care sunt membrii ai membrilor sai si care care s-au angajat sa respecte statutele si regulamentele FCI si AChR, primesc recunoasterea muncii lor prin permiterea participarii la competitiile canine organizate sub egida FCI si AChR, precum si prin eliberarea sau nostrificarea de pedigree recunoscute de FCI si de catre toti membrii si partenerii sai pentru cainii obtinuti cu respectarea Regulamentului FCI de crestere a cainilor de rasa pura (care se aplica in mod direct si in Romania), Strategiilor de crestere ale FCI, precum si Regulamentului AChR de crestere a cainilor de rasa pura.

Desi NU are nici competentele legale, nici scopul sau obiectivele statutare sau regulamentare, nici personalul si nici logistica si nici fondurile necesare pentru combaterea comertului ilegal cu caini, AChR a colaborat de fiecare data cand i-a fost solicitat sprijinul in acest sens de catre autoritatile si institutiile publice cu atributii in acest domeniu.

In plus, AChR cauta in permanenta noi modalitati de a-si extinde rolul sau activ si sa apere interesele crescatorilor care sunt membrii ai membrilor sai si care care s-au angajat sa respecte statutele si regulamentele FCI si AChR, orice sugestie concreta ce poate fi pusa in aplicare fiind binevenita.

A cincea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Instituționalizarea noțiunii de arbitru și delegarea acestora transparent și nu în funcție de interesele particulare ale conducerii Achr.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

In sistemul statutar si regulamentar instituit de FCI si AChR sunt foarte clar prevazute conditiile pentru dobandirea acestei calitati, modalitatile de formare initiala si continua a arbitrilor, drepturile, obligatiile acestora, inclusiv modalitatea transparenta de delegare a arbitrilor la competiile canine nationale si internationale organizate sub egida FCI si AChR, pe baza invitatiilor primite de la organizatori, a competentelor arbitrilor si a acceptului prealabil al acestora.

Apreciem astfel ca arbitrii FCI si AChR sunt foarte bine ”institutionalizati” in sistemul statutar si regulamentar instituit de FCI si AChR, cu precizarea ca statutele si regulamentele FCI si AChR privind arbitrii si competitiile canine NU se aplica arbitrilor formati, atestati si instruiti in baza statutelor si regulamentelor altor asociatii si federatii chinologice.

Fata de cele de mai sus, respingem categoric afirmatia privind delegarea arbitrilor ”în funcție de interesele particulare ale conducerii Achr”.

A sasea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Schimbarea formei de organizare a Achr și a asociațiilor teritoriale, într o singura instituție cu filiale și aceasi contabilitate complet transparenta.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

AChR si membrii sai sunt organizati sub forma de asociatii, persoane juridice de drept privat, independente din punct de vedere organizatoric si legal, cu conducere, sedii, activitati economice, evidente contabile si patrimonii proprii, sub imperiul OG nr. 26/2000.

”Schimbarea formei de organizare a AChr și a asociațiilor teritoriale într o singura instituție cu filiale” ar presupune mai intai pierderea personalitatilor juridice, a independentei organizatorice si legale, a activitatilor economice si a patrimoniilor proprii ale acestor asociatii si fuzionarea lor in conditiile art. 34^1 si art. 34^2 din OG nr. 26/2000, NUMAI pe baza deciziilor unanime in acest sens ale tuturor membrilor organelor de conducere ale AChR si ale asociatiilor teritoriale, iar apoi transformarea asociatiilor teritoriale in filiale, ceea ce NU este prevazut si permis de dispozitiile OG nr. 26/2000.

Iata deci ca o astfel de solicitare NU este posibila din punct de legal si, chiar si numai din acest considerent, NU poate fi implementata.

Pe de alta parte, aceasta solicitare este si un non-sens juridic si organizatoric, fiind chiar si inoportuna caci NU exista nicio justificare obiectiva pentru ca, mai intai, toate aceste asociatii sa isi piarda personalitatea juridica, independenta organizatorica si legala, activitatile economice si patrimoniile proprii prin fuziune (ceea ce este permis de lege), pentru ca mai apoi aceste asociatii sa se transforme in filiale cu personalitate juridica (adica tot cu personalitate juridica ca si asociatiile initiale) ale AChR, transformare care NU este insa permisa de lege.

Mai mult decat atat, filialele avand personalitate juridica este obligatoriu ca fiecare dintre acestea sa isi tina contabilitatea proprie, deci NU este posibila nici tinerea ”aceleiasi” singure contabilitati, asa cum este mentionat in solicitare.

Nu in ultimul rand, este de notorietate faptul ca situatiile financiare anuale si verificate de catre cenzorii AChR si ai fiecarui membru AChR, sunt aprobate de catre Adunarile generale ale acestora, sunt inregistrate la ANAF si apoi sunt publicate pe site-ul de internet al ANAF in conditii de totala transparenta.

A saptea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Adunările generale  ale filialelor din teritoriu sa devina realitate  și sa dea câte 5 delegați la adunarea generala achr  ,aleși prin vot secret de asociațiile din teritoriu  fără liste anterior făcute de către ACHR.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Contrar celor mentionate in aceasta solicitare si in concordanta cu dispozitiile OG nr. 26/2000, ale Legii nr. 82/1991 si ale Codului fiscal, AChR si membrii sai au obligatia de a tine cel putin cate o Adunare generala anuala in primul trimestru al fiecarui an.

De la infiintarea sa, AChR a tinut in fiecare an cel putin o Adunare generala, in conditiile de reprezentativitate si transparenta prevazute in Statutul AChR.

Intrucat potrivit Statutului AChR reprezentativitatea la Adunarile generale AChR este data de numarul de membri al fiecarui membru AChR, apreciem ca este neregulamentar, incorect si inoportun ca fiecare membru AChR sa aiba ACELASI numar de 5 voturi in Adunarea generala, indiferent de numarul de membrii si, in mod automat, indiferent de volumul activitatilor chiologice desfasurate.

Intrucat OG nr. 26/2000 prevede ca organizarea si desfasurarea Adunarilor generale se face in conditiile  statutelor fiecarei asociatii, este nelegala si inoportuna desemnarea reprezentantilor in Adunarea generala a AChR in mod obligatoriu de catre adunarile generale ale membrilor AChR (de vreme ce acestia pot fi desemnati de catre consiliile directoare sau de catre presedintii membrilor AChR) si in mod obligatoriu prin vot secret ( de vreme ce votul secret NU este prevazut de lege).

In plus, respingem categoric afirmatia privind existenta unor ”liste anterior făcute de către ACHR”, fiecare membru AChR avand libertatea de a-si desemna in mod independent reprezentantii in cadrul Adunarilor generale ale AChR.

.

A opta solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Angajarea pe criterii de competenta a unui manager general, care sa gestioneze în mod constructiv pentru membrii asociației,acesta structura. Manager  care sa răspundă contractual pentru activitatea în cadrul instituției.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Managerul general la care se face referire in solicitare este Directorul executiv, in persoana domnului Cristian Stefanescu, care este si Presedintele AChR, care a fost desemnat de catre Consiliul director AChR pe criterii de competenta, din randul propriilor membrii care au fost alesi chiar de catre Adunarea generala.

Directorul executiv isi desfasoara activitatea atat pe baze statutare si regulamentare FCI si AChR, cat si pe baze contractuale, respectiv in baza contractului individual de munca.

Directorul executiv actioneaza impreuna cu ceilalti membri ai Comitetului executiv si cu ceilalti membri ai Consiliului director si pune in aplicare hotararile Adunarilor generale si deciziile Comitetului executiv si ale Consiliului director.

Avand in vedere rezultatele voturilor obtinute de catre Directorul executiv in persoana domnului Cristian Stefanescu, care este si Presedintele AChR, la toate sedintele Adunarilor generale, apreciem ca acesta a primit de mai multe ori votul de incredere al membrilor AChR pentru gestionarea in mod constructiv a AChR in interesul membrilor AChR si al membrilor membrilor AChR.

A noua solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Președenția achr sa fie onorifica și nerenumerata !

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Conform art. 9 alin. 16 din Statutul AChR, functia de membru in Consiliul director este onorifica si nu poate fi retribuita. Nu se considera ca un membru al Consiliului director este retribuit in cazul in care acesta cumuleaza functia sa de membru in Consiliul director sau in Comitetul executiv cu cea de salariat al A.Ch.R., angajat pe baza de contract individual de munca.

In aceste conditii, rezulta in mod evident ca presedintia AChR asigurata de catre un membru al Consiliului director este onorifica si neremunerata, astfel incat solicitarea este inoportuna.

A zecea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Demiterea forului director și alegerea prin vot de către asociațiile tetitoriale.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Potrivit art. 9 alin. 1 din Statutul AChR, Consiliul director se compune din 7 membri alesi de Adunarea generala, pentru o perioada de 4 ani.

Cata vreme la precedenta Adunare generala ce a avut loc in data de 16.03.2024 NU s-a propus demiterea Consiliului director, iar urmatoarele alegeri se vor desfasura anul viitor, nu exista nicio justificare obiectiva pentru care ar putea fi convocata o Adunare generala extraordinara in acest an pentru demiterea Ccnsiliului director, astfel incat si aceasta solicitare este inoportuna.

A unsprezecea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Contractele comerciale ale Achr sa fie responsabilitatea deplina a Adunării generale Achr.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. 2 lit. b din OG nr. 26/2000, Consiliul director încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei.

In aceste conditii, este inoportuna si nefezabila solicitarea de incheiere a contractelor comerciale cu aprobarea Adunarii generale AChR, mai ales ca Adunarea generala se intruneste o data pe an, fiind nefezabila si costisitoare intrunirea, organizarea si tinerea a cate unei Adunari generale pentru fiecare contract comercial pe care AChR trebuie s il incheie.

A douaspreprezecea si a treisprezeca solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Comisia de etica și disciplina sa aibă un caracter de seriozitate și sa nu fie o metoda de represiune.
  2. Elaborarea unui regulament de etica și disciplina.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Potrivit dispozitiilor Statutului AChR, Comisa de Etica si Disciplina are rol consultativ al Consiliului director, este organizata si isi desfasoara activitatea in conditiile statutelor si regulamentelor FCI si AChR

Regulamentul Comisiei de Etica si Disciplina este aprobat de Consiliul director si este afisat pe site-ul oficial de internet www.ach.ro, la adresa https://ach.ro/regulamente/regulament-ced.pdf

Respingem categoric afirmatia potrivit cu care Comisia de Etica si Disciplina este o metoda de represiune, intrucat:

  1. analiza sesizarilor, a mijloacelor de aparare, a dovezilor si sustinerilor partilor se face NUMAI cu citarea prealabila a persoanelor implicate;
  2. luarea hotararilor se face cu majoritatea voturilor exprimate de cei trei membri si Comisiei de Etica si Disciplina,
  3. hotararile Comisiei de Etica si Disciplina NU au aplicabilitate directa, ci se transmit Consiliului director si au caracter de recomandare pentru acesta, care NU este obligat sa nu tina cont de ele

A patrusprezecea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Modificările în statului achr sa fie făcute doar in adunarea generala

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Potrivit art. 21 alin. 3 lit. f din OG nr. 26/2000 si ale art. 8 alin. 7 par. (vii) modificarea Statutului se aproba exclusiv de catre Adunarea generala.

In aceste conditii, solicitarea este inoportuna de vreme ce modificarea Statutului AChR se realizeaza numai de catre Adunarea generala.

A cincisprezecea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Bilanțurile și balantele contabile sa fie publice în extenso

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Potrivit dispozitiilor Legii nr. 82/1991 si ale Codului fiscal, situatiile financiare anuale verificate de catre cenzorii AChR, sunt publicate in totalitate pe site-ul oficial de internet www.ach.ro, sunt aprobate de catre Adunarea generala AChR, sunt inregistrate la ANAF si apoi sunt publicate pe site-ul de internet al ANAF in conditii de totala transparenta.

In aceste conditii, solicitarea este inoportuna intrucat situatiile financiare sunt afisate in totalitate pe site-ul oficial de internet www.ach.ro.

A saisprezecea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Reintroducerea arbitrajelor descriptive și angajarea răspunderii disciplinare a arbitrilor care au 3 gresile de arbitraj.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Potrivit Cap. IX pct. 41 din Regulamentul AChR privind competitiile canine exista arbitrajele descriptive, iar conform Cap. IX pct. 45 si pct. 46 din acelasi regulament, atunci cand situatia o impune (conditii climatice nefavorabile, restrictii de timp legate de conditiile contractuale de inchiriere a terenului, respectarea programului orar al Competitiei, perioada de lumina naturala etc.) se va recurge la arbitrarea cainilor in sistem nedescriptiv. Decizia va fi luata in astfel de cazuri de catre delegatul AChR de comun acord cu Organizatorul.

Conform Cap. XIX din acelasi regulament, raspunderea disciplinara a arbitriilor poate fi angajata in conditii mult mai severe decat cele mentionate in solicitare.

In aceste conditii, solicitarea este inoportuna intrucat arbitrajele descriptive sunt prevazute deja in regulament iar raspunderea disciplinara a arbitriilor poate fi angajata in conditii mult mai severe decat cele mentionate in solicitare.

A sapteprezecea solicitare continuta in mesajul de protest: 

  1. Ridicarea interdicției de a participa ca expozant la evenimentele chinologice organizate de alte organizații de profil.

Punctul de vedere al conducerii AChR:

Regulamentul AChR privind competitiile canine NU contine o astfel de interdictie.

In schimb, FCI si AChR NU recunosc organizatiile chinologice avand ca scopuri, obiective si valori care se afla in contradictie fundamentala cu cele ale FCI si AChR, caci daca ar recunoaste astfel de organizatii ar insemna ca FCI si AChR sa accepte aceste contradictii si sa isi nege propriile statute si regulamente, ceea ce este inadmisibil.

Iata de ce, avand in vedere ca membrii membrilor AChR s-au angajat sa respecte statutele si regulamentele FCI si AChR, care contin scopuri, obiective si valori care intra in contradictie fundamentala cu cele ale organizatiilor chinologice nerecunoscute de FCI sau AChR, participarea membrilor membrilor AChR la competitiile canine desfasurate de aceste organizatii nerecunoscute ar insemna ca membrii respectivi ai membrilor AChR sa accepte aceste contradictii si sa incalce statutul si regulamentele AChR si FCI, ceea ce este inadmisibil.

Pentru exemplificare, prezentam mai jos cateva dintre contradictiile fundamentale dintre AChR si Uniunea Chinolgoca Royal, organizatie nerecunoscuta de FCI si AChR.

AChR este interesata si urmareste in primul rand asigurarea masurilor de protectie a cainilor, respectiv pe cele privind bunastarea cainilor si prevenirea aplicarii de rele tratamente cainilor.

Astfel, in aplicarea si respectarea Conventiei europene pentru protectia animalelor de companie, ratificata de Romania prin Legea nr. 400/2004 si pusa in aplicare prin Legea nr. 205/2004 privind protectia animalelor, care prevad in mod expres ca sunt interzise si constituie infractiune intervenţiile chirurgicale destinate modificării aspectului unui animal sau altor scopuri necurative, cum ar fi codomia, cuparea urechilor,  AChR a adoptat reguli clare si stricte, publicate pe site-ul oficial de internet www.ach.ro,  pentru a preveni aplicarea de rele tratamente cainilor, inclusiv cu privire la interzicerea inscrierii si a participarii in toate competiiile canine si evenimentele chinologice organizate sub egida sa a cainilor care prezinta urechile sau cozile cupate din alte considerente decat cele curative.

In schimb, UChR permite fara nicio restrictie inscrierea si participarea cainilor ce prezinta urechile sau cozile cupate din alte considerente decat cele curative la competitiile chinologice organizate de aceasta, incuranjand astfel proprietarii si detinatorii acestor caini sa le aplice acestora rele tratamente, asa cum sunt acestea prevazute de dispozitiile art. 6 alin. 1 lit. i din Legea nr. 205/2004

Mai mult decat atat, in cursul anului 2022, in totala contradictie cu prevederile Conventiei europene pentru protectia animalelor de companie si cu principiile generale de asigurare a bunastarii animanelor si de neaplicare a relelor tratamente asupra acestora,  UChR a initiat, promovat si sustinut un proiect de modificare a Legii nr. 205/2004 in sensul permiterii cuparii urechilor si cozilor din alte considerente decat cele curative pentru anumite rase de caini, cu justificari care sfideaza logica si etologia canina.

AChR promoveaza cresterea, selectia si reproductia cainilor de rasa pura la inalte standarde de calitate.

Pe baza regulamentelor FCI, AChR a adoptat regulamente stricte de crestere, selectie si reproductie a cainilor de rasa pura, de bonitare (evaluare/arbitrare) a acestora pentru a se stabili conformitatea acestora cu rasele pure recunoscute de FCI si pentru eliberare actelor de origine (pedigree) cainilor de rasa pura, publicate pe site-ul oficial de internet www.ach.ro.

In schimb, UChR elibereaza pedigree direct in cadrul competitiilor chinologice pe care le organizeaza, in urma arbitrarii cainilor de catre un singur arbitru si fara a fi facute publice regulamentele de bonitare, ceea ce ridica serioase semne de intrebare cu privire la calitatea serviciilor de bonitare si apoi de incadrare a cainilor intr-una din rasele pure de caini.

De asemenea, UChR nu are si nu a publicat nici regulamentul de crestere si selectie a cainilor si nici regulamentul privind registrul genealogic propriu, ceea ce denota o totala lipsa de profesionalism si de transparenta cu care FCI si AChR nu pot fi de acord.

AChR pune un accent deosebit in formarea intiala, atestarea si formarea continua a specialistilor sai in domeniul chinologic.

Cu titlu de exemplu, prin regulamentele adoptate de catre FCI si AChR, ce sunt publicate pe site-ul oficial de internet www.ach.ro, o persoana poate deveni arbitru chinolog pentru 1 rasa pura de caini cel mai devreme dupa 3 ani de desfasurare de activitati de pregatire teoretica si practica si de participare la activitati si competitii canine, iar arbitru chinolog pentru toate cele peste 360 de rase pure de caini omologate de catre Federatia Chinologica Internationala poate deveni numai persoana care a desfasurat activitati de pregatire teoretica si practica si de participare la activitati si competitii canine cel putin 12 ani.

In schimb, in prima saptamana de la infiintarea in anul 2019, Uniunea Chinologica Royal a desemnat ca arbitrii pentru toate rasele pure de caini, 3 persoane care NU au avut nicio certificare anterioara ca arbitri chinologi intr-un alt sistem sau federatie canina.

De asemenea, UChR nu are si nu a publicat regulamentul privind formarea, atestarea si pregatirea arbitrilor, ceea ce denota o totala lipsa de profesionalism si de transparenta cu care FCI si AChR nu pot fi de acord.

Pe de alta parte, asa cum am aratat in partea introductiva a acestui comunicat, AChR denunta dezinformarea publica pe care doamna Florica Berindeie a postat-o in 2 randuri pe pagina sa de Facebook privind cele 350 milioane de lei ce se incaseaza din emiterea a 1 milion de adeverinte pentru caini necesare la politie in conditiile OUG nr. 55/2002, republicata si modificata, privind regimul de detinere a cainilor periculosi si agresivi.

Este de notorietate si prevazut in regulamentul AChR aferent ca serviciile de evaluare, incadrare si inregistrare a cainilor periculosi si agresivi se presteaza contra unor tarife pe care fiecare membru AChR si le stabileste in mod liber si le incaseaza de la proprietarii si detinatorii temporari ce prezinta acesti caini spre evaluare, AChR neincasand nicio suma de bani din prestarea acestor servicii.

De asemenea, asa cum am informat institutiile de presa care ne-au solicitat aceste informatii, pe care apoi      le-au facut publice, in cei aproape 22 ani de la data intrarii in vigoare a OUG nr. 55/2002, respectiv 25.05.2002, au fost inregistrati in evidentele AChR un numar de 20.358 caini periculosi si agresivi, cu o medie de aproximativ 1 mie de caini inregistrati pe an.

Fata de cele de mai sus, iata ca cele 1 milion de adeverinte ar putea fi eliberate de AChR nu mai devreme de 100 ani de acum incolo, iar sumele de bani incasate de membri AChR din prestarea acestor servicii NU sunt transferate catre si nu apartin AChR.

Consideram astfel ca prin publicarea de 2 ori pe pagina sa de Facebook a informatiilor de mai sus (date factuale) care nu au nicio corespondenta in realitate, doamna Florica Berindeie procedeaza la dezinformarea deliberata a publicului larg, a autoritatilor romane si a persoanelor care desfasoara activitati chinologice, efecuata cu scopul de a denigra activitatea si imaginea AChR si a membrilor sai.

 

Cu stima,

Cristian Stefanescu, 

Presedinte-Director Executiv AChR